måndag 17 juli 2017

Tittskåpstavla

Sommar sol och semester...Jag tillbringade min semester på Island som är otroligt vackert och vid den här tidpunkten väldigt grönt. Blev inspirerad av min vistelse där till att göra den här tittskåpstavlan.


Började med att återvinna en tom förpackning som det varit tomater i.



Förstärkte baksidan med papp och satte dit ståltråd som hänganordning.


För att få struktur använde jag hushållspapper och lim. Antingen kan man använda decoupagelim eller vilket vitt lim som helst som man späder ut med lite vatten.


Använde några olika nyanser av grön akrylfärg samt inka gold för att få en mer nyanserad bakgrund.


Dekorationerna är utstansade ur lite kraftigare svart papper, till de "rostiga"dekorationerna har jag använt akrylfärg (har visat i tidigare inlägg hur jag brukar göra) de övriga är antingen infärgade med inka gold eller distress oxide.



Ha det gott och njut av sommaren!
Kram
Mirre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar