lördag 4 oktober 2014

En oval steampunk tavla i rostiga nyanser...

Ja då var det dags för lite mera rost eller i alla fall målad sådan...Hittade en oval canvasduk som passade perfekt till tavlan jag ville göra.
Började med att måla duken med akrylfärg och för att få ett rostigt utseende brukar jag använda mig av tre olika färger : svart, brunt samt en röd/brun eller i detta fallet en kopparmetallic.
Färgerna "duttar" jag på med en målarsvamp.
Här har vi en del av dekorationerna som jag stansat ut (mycket stansande blev det) och målat på samma sätt som duken. Fördelen med att man målar allt i samma färg, är att man kan använda sig av olika papper. Jag brukar använda mig av gamla förpackningar i kartong.
Så blev min ovala steampunk tavla när jag fått på alla dekorationerna...
Ha det gott!
Kram Mirre

2 kommentarer: