torsdag 30 november 2017

Ljuslykta...

Hej!
Idag är det min tur att blogga och jag tänkte visa en ljuslykta. På mitt  jobb får man inte ha levande ljus, så då gjorde jag en ljuslykta i papper med ett litet landskap.



Min kollega är inte så förtjust i färger så jag valde att göra mitt alster monokromt i vitt.


Jag började med en dies som är ett pepparkakshus, stansade ut 2 st gavlar. Sedan skar jag ut hussidorna och tejpade ihop huset. Sedan klippte jag till gavlarna så att jag kunde sätta dit taket som jag bara skar ut och bigade på mitten.


Efter det stansade jag ut istappsbården till vardera sida av taket, tog liquid pearl och la på bården så att det skulle se mer ut som 3D. Tyvärr syns det dåligt på bilden.

Stansade ut en stjärna på var sida av taket och målade med "Wink of Stella! Använde även här liquid pearl för att göra en pärla i mitten på stjärnan.


Huset sett från sidan.


Sedan stansade jag ut 3 granar som jag tejpade fast på ett CS 15x15 cm, sedan ställde jag huset mitt mellan, huset är löst för att man ska kunna tända och släcka det batteridrivna värmeljuset.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar