torsdag 2 november 2017

Julkort i annorlunda vikning!

Hej!
Idag är det min tur att blogga och jag tänkte visa ett julkort i annorlunda vikning för att vara mig!

Jag har fått iden från internet, men som vanligt  när man tänker lifta en vikning så blir kortet ändå väldigt olikt originalet.


Detta är mitt kort och jag började med att biga ett vitt CS 10x10x10cm och höjden är 14.5 cm. Sedan tog jag en die och stansade ut mitten på båda sidobladen av kortet.


På den mittersta sidan stansade jag ut ett mönsterpapper i samma storlek som fönsterna på sidorna


Yttre sidorna klädde jag med mönsterpapper men lät insidorna vara vita. För att det inte skulle bli för mycket mönster i kortet.


På mittensidan valde jag ett annat mönster papper och stansade ut i ännu ett i samma storlek som sidorna. 


Stansade ut God Jul i samma mönsterpapper som framsidorna och 
distressade kanterna med Walnut Stain.


Framsidan fick blommor i varje hörn, det är julstjärnor med bling i mitten, bladen har jag stansat ut från Tim Holtz "Green Holliday".


Här ser man effekten bättre från det utstansade i sidorna.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram!


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar