torsdag 26 oktober 2017

Utmaning

Hej!
Idag är det min tur att blogga och tänkte visa ett kort som kom till i en utmaning....
Jag har ju berättat tidigare att vi nyss flyttat till Stockholm. Nu har jag fått äran att vara med i en grupp som träffas varannan söndag och pysslar. Ibland har vi kit som alla gör något av, ibland är det någon som demar en ny produkt eller något som man gillar. Jättetrevligt och när man är ny i en stad och inte känner så många så känner man en tacksamhet när man blir inbjuden till något.

Sist vi träffades så hade vi ett kit där alla gjorde kort med likadant material.

Jag började med en vit färdig kortbas 13.5x13.5 cm. Sedan stansade jag ut en cirkel i ett mönsterpapper.


Stansade även ut en mindre cirkel som fick plats på insidan av kortet där jag satte fast blommor som jag klippt ut  och format från ett mönsterpapper. 


Klippte även ut en medaljong "Enjoy every moment" ett uttryck som jag verkligen gillar och försöker leva efter...


Sedan klippte jag ut en banner som jag satte i ena hörnet.


Och ett hjärta som fick sitta i hörnet under bannern. Jag skulle själv aldrig köpa dessa papper eftersom det inte är mina färger, men det är roligt att utmanas och måsta prova sådant som man inte är van vid.

Hoppas ni fått inspiration därute i cyberrymden!

Kram!



Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar