torsdag 12 oktober 2017

Det ska börjas i tid!!!

Hej!

Idag är det min bloggdag och jag tänkte visa 5 julkort i samma utförande,
men med olika papper och färger.

Basen är den samma på alla korten, vit CS i 15x10cm dubbel.


Första kortet valde jag ljusbrun ram och ett rött papper, sedan stansade jag ut renen, istappbården,ramen och God Jul i samma färg som ramen. Efter det målade jag med snöfärg på utvalda delar av kortet.
 Idag kommer det att bli lite text och många bilder istället...


Samma utförande men övervägande bruna toner.


Här valde jag julrött istället.


Ännu ett i bruna toner.


Mörkare röda jultoner...

Jag valde att visa dessa för jag säljer varje jul ganska många kort, då måste de gå fort att göra och inte vara så dyra i materialkostnad. Men för att det inte ska bli tråkigt att göra julkort med samma utförande väljer jag att ändra färgkombinationerna istället.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar