söndag 10 september 2017

Mer canvas...

Har verkligen fastnat för att göra canvastavlor, både stora och små...
En kul teknik är att använda sig av stencil/mask/schablon (kärt barn har många namn) och strukturpasta.


Började med stencil (har använt två olika) och strukturpasta, samt ett metallhörn...sedan målade jag hela canvasen med akrylfärg.

På med lite vax som både ger lyster och "lyfter" tavlan.


 Stansade ut blommor och fjärilar i svart kartong som även de fick lite vax.


När jag var på Ludvika träffen var en av utmaningarna att man skulle göra en canvas...
Jag valde att göra min i svart och lila...

Här använde jag fyra olika stenciler och för mig en ny produkt metallic gilding polish.
Fler små tavlor blir det garanterat :-)

Ha det gott!

Mirre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar