torsdag 21 september 2017

Ett kort med en ny stämpel!

Hej!
Idag ska jag visa ett kort från ett nytt märke.
Det är Creative Expressons, det är olika stämpelset med tillhörande dies. 
Den jag har valt att visa idag är den som heter "Christmas Rose"


Jag började med en kortstomme i vit CS, Sedan tog jag ett mönsterpapper, distressade kanterna och efter det så valde jag ut en bild från ett mönsterpaper som jag stansade ut med en dies.


Jag stämplade blomman med en embossing dyna och strödde på embossingpulver i guld. 


Sedan klippte jag mellan bladen på blomman för att kunna forma den i 3D. Satte dit blad och limmade fast blomman ovanpå.


Jag valde att göra en med större och mindre kronblad och resten i samma storlek.


Jag stansade ut en mörkbrud oval som jag satte bakom bilden för att den skulle komma fram bättre. Sedan avslutade jag med lite pärlor i hörnen.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar