torsdag 10 augusti 2017

Boken om mig!

Hej!

Nu är semestern slut!!!

Och det är dags att ta tag i bloggandet igen...
Så idag tänkte jag visa en del av det jag har gjort under sommaren. Jag har gjort några sidor i min bok, som jag kallar boken om mig.


Jag började med en sida, där jag grundade med vit akrylfärg, sedan blandade jag en egenfärgad modelingpaste. Jag använde mina distresser i olika rosa och rödafärger. Så modelpasten blev cerisrosa, med en gammelrosa touch.


Jag tog en stencil med en massa text med kärleksord och spred ut med en spatel, efter det stansade jag ut hjärtan i mörkrosa CS och satte ut dem på sidan.


Nästa sida valde jag att göra på ett helt annat sätt...


Jag grundade även här med vit akrylfärg, sedan tog jag mina Distress cryons(finns i butiken) och målade över hela sidan, efter det tog jag en våtservett och drog ut färgen.
efter det täckte jag hörnen med en stencil och lade på ett lager med 3D gloss gel. Svar akryl täckte jag hela sidan med och när det halvtorkat, tog jag en våtservett och gnuggade bort färgen där jag hade lagt stencilen, då kommer distressfärgerna fram under 3D gloss gelen. Läcker effekt tycker jag.


Här ser ni hörnen i närbild.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram

Carina Pettersson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar