måndag 19 juni 2017

Student lykta

Nu är nog de flesta skolavslutningar och student utspring avklarade...Dottern tog sin student i fredags och till henne gjorde jag en "student lykta", som även passar bra till bla. dop, bröllop, konfirmation mm.

Började med att skära till 4 st bitar som är 13,5 x 15 cm av vit cardstock.
Bigade en långsida samt en kortsida 1cm in på varje bit.

Stansade ut fönstret i mitten.

Skar av hörnen där de bigade kanterna möts.

Stansade ut 4 st bårder med min fjärils die

Fäste bården på långsidan (som inte är bigad) med dubbelhäftande tejp.


Lite svårt att se kanske men jag har använt mig av gamla plastförpackningar som jag kapat till lagom storlek och embossat i en embossingfolder.

Sidorna fästes (med dubbelhäftande tejp) på en botten av cardstock som mäter 14 x 14 cm. Förstärkte botten med ytterligare en bit cardstock i samma storlek, vilket gör att de bigade kanterna hamnar mellan de två lagren.

Sedan är det bara att fortsätta att montera ihop kortsidorna...

Ville ha metallfötter på, och eftersom lyktan är helvit så målade jag även "fötterna" vita med akrylfärg.


 Färdig dekorerad...


Den fick äran att vara med på presentbordet...

Ha det gott tills nästa gång!
Kramar
Mirre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar