fredag 30 juni 2017

Just A Note....

I bland kan det vara bra att skriva ned små minnesanteckningar, tänkvärda ord eller bara en inköpslista...Just A Note...
Tänkte visa hur jag altrade min lilla anteckningsbok...


Började med att montera av pärmen (framsida samt baksida) som är gjord av trä...

Ville få ett betsat utseende så jag duttade distress stain (går lika bra att använda distressdynorna eller ink refill) på ett plastat underlag och spädde ut med vatten, målade på med pensel.

För att få känslan av läder tog jag en bit brun cardstock, som sprayades lite lätt med vatten och sedan "skrynklades" i hop. Färgade in pappret med två olika nyanser brunt för att få lite skiftningar...

Efter jag limmat på "lädret" och monterat på pärmen,var det bara att dekorera...
Metallram, hörn samt blommor och en fjäril så var den klar...

Ha det gott!
Kramar
Mirre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar