torsdag 1 juni 2017

Distress Oxide

Hej!

Idag visar jag ett kort med Distress oxide. Jag hade BESTÄMT mig.....jag hade verkligen det....
Jag skulle inte köpa dom....har så många vanliga distresser så jag behöver inte köpa fler....
Hur gick det då???? Dåligt förstås ;-P.
Klaaaart jag var tvungen...så nu äger jag 4 stycken och vill visa ett kort jag gjort .

Dessa är de fyra färgerna som jag började med att köpa:


Jag började med att färga in bakgrunden med färgerna, sedan sprutade jag vatten med en sprayflaska, då oxiderar färgen och det läckra mönstret kommer fram.


Här ser man oxidationen, jag sprayade inte så mycket vatten, ju mer du sprayar detso mer oxidering blir det.

Sedan stämplade jag blad runt övre kanten på kortet.


Efter det valde jag en grässtämpel som jag stämplade nedre kanten på kortet.


Efter det stämplade jag dit en älva i mitten på kanten.


Det fanns även en textstämpel som det står "njut av din dag", tyvärr vart den felvänd i trycket men säljaren har lovat jag ska få en ny....Därför visar jag inte hela den texten närmare.

Efter det monterade jag kortet på svart CS och satte den svarta på en vit CS
 som kortstomme 10 x 14 cm.

Så här blev kortet när det var klart:


Nästa vecka tänkte jag göra en tutorial på hur man gör ett kort med den här tekniken.

Hoppas ni fått inspiration därute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar