måndag 5 juni 2017

Distress Oxide på svart papper...

Så mycket kul man kan göra med Distress Oxide dynorna...
Jag har jobbat med dynorna på svart papper, vilket ger ett "kritliknande"utseende...

Här är samtliga tolv färger...-fossilized amber- spiced marmalade- cracked pistachio- peeled paint
- iced spruce- fired brick- worn lipstick- wilted violet- broken china- faded jeans- vintage photo
-walnut stain

Ville se hur färgerna reagerade med några olika tekniker...
Första hjärtat på övre raden är endast stämplad med wilted violet, det andra hjärtat är stämplat med samma dyna men också embossat med clear embossingpulver. Det sista på övre raden är stämplat med en watermark dyna och embossat med clearpulver samt infärgad med faded jeans...

På den undre raden är det första hjärtat "torr" embossat och infärgad med worn lipstick,
det andra är infärgat med hjälp blending tool samt embossat med clear utee. Här blev jag lite förvånad eftersom dynan jag använde var fired brick, den fick en helt annan färg dvs nästan lila när man embossade den...
Det sista hjärtat har jag duttat direkt med fossilized amberdynan på och även där embossat med utee.

Två snabba kort gjorda på "kladd"papper, dvs papper som jag hade som underlägg när jag färgade in
andra dekorationer...

Grunden till två tags, till den första användes en stencil/mask, för att få mönstret till den andra
lade jag en bit spets på tagen och färgade in...


På både kortet och tagen har jag sprayat vatten för att få fram oxide effekten,
tyvärr är det svårt att "få till" bra foton så man ser hur snygga färgerna är...

Hoppas ni blev lite inspirerade, jag kommer i alla fall fortsätta "leka" med mina dynor...

Ha det gott!
Kramar
Mirre



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar