tisdag 11 april 2017

Veckans kort, crealies patchwork die av Gunilla

Hej, idag visar jag mitt första försök med patchwork diesen från Crealies. Jag har stansat ut dem bitar jag ville ha och sedan stämplat över dessa innan jag satte fast dem på en rund bakgrund och sedan målade jag inne i stämplingen med distress marker pennorna för att få lite rosa skuggor. Sen bara chalkade jag kanterna och dekorerade med lite blommor. Grattis texten har jag klippt små rutor och skrivit bokstäverna för hand med distress marker pennorna och sedan satt ihop med 3D kuddar. Bannern klippte jag ut ur ett vanligt papper, distressade kanterna lite med ett verktyg och sedan 3D kuddar för att få det att stå upp lite.


Materiallista:

Cardstock Reprint
Sugrör
Rosor
Blingpärlor
3Dkuddar
swirlstämpel - vattenfast dyna
Distress markers

Dessa två crealies dies använde jag:


Ha det så kul / Gunilla






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar