lördag 18 mars 2017

Sand-it gadget tool set



Idag ska jag visa vad man kan göra med det här smidiga verktyget
en slipkloss, med kardborrefästning så man lätt byter ut
till ett nytt slippapper när det blir utslitet.




Här ser man allt som ingår i setet, ett block med kardborre och slippapper
och en stor klistrig duk som man kan klippa av en bit i taget
och ta bort slipluddet som fastnar i kläderna, men det luktar lite starkt
om duken på grund av lösningsmedlet och limmet i den så jag
viker ihop den stora biten jag inte använder i påsen igen, 
Det finns slippapper som refill när dessa tar slut.


Här har jag tagit Tim-holtz coredinations cardstock  som
har en ljusare kärna i pappret, den ljusa randen på cardstocken
visar den färgen som framträder när man slipar pappret efter att man 
har embossat med en embossingfolder



Här har jag slipat lätt på upphöjningarna som blir när man har använt embossingfoldrar 
med slipverktyget, och det behövs inte slipas mycket för att motiven ska 
framträda med den ljusare kärnan i cardstocken.




Här har jag monterat ihop dom till olika kort och jag har använt Reprint stämplar
och små Cheery Lynn Design kyckling dieser och lite bling.
Det blir snygga enkla kort med coredinations cardstocken och den behändiga slipklossen.



Det går alldeles utmärkt att slipa allt möjligt som behövs slipas med detta verktyg
den är bra att hålla i och det är lätt att byta slippapper 
och den klistriga duken är toppen att ta bort slipdamm//ludd med




Hoppas ni blev inspirerade att använda det här smidiga verktyget!
På återseende // Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar