fredag 24 februari 2017

Stafflikort Steg för steg.

Stafflikort / stå upp kort

Idag ska vi göra ett enkelt stafflikort. Vi börjar med delarna, 1 A5 cardstock och 1 A6 cardstock, jag har valt dessa i ljus grön, sedan behöver jag två beiga cardstock, jag tar A6 och klipper bort en halv centimeter runt om för att få en kant som sticker fram på kortet. Jag viker mitt A5 cardstock på mitten och sedan ena sidan på mitten igen, som på bild 2.




Det är viktigt att tejpen hamnar på rätt ställe nu. Den yttersta biten av kortet ska ha tejp, inget på den andra sidan, annar kommer man inte kunna vika upp kortet. Den enda av mina cremefärgade papper sätter jag tejp längs kanterna och detta klistrar jag fast på det gröna A6 pappret och det passar jag sen in på framsidan där jag bara tejpat på ena sidan. Jag sätter fast mina brads på var sin sida om det andra cremefärgade pappret och klistrar fast det innuti kortet.



Mina brads fungerar nu som stoppar som gör att jag kan fälla upp mitt kort. Sen dekorerar jag det lite och sätter på några figurer jag klippt ut samt lite blommo och en superfin grattis dies som jag stansat ut från en ROX die, dessa finns att köpa i butiken.

Kul att du tittade // Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar