torsdag 16 februari 2017

Distress Crayons del 3

Hej!
Idag är det min tur att blogga, jag ska visa er hur man kan måla stämpelmotiv med Distress Crayons.


Det är dessa tre paket som jag använder.


Jag har idag valt att jobba med Tim Holtz Crazy Cats. Jag stämplar med vattenfast stämpeldynaakvarellpapper, ett tips är att unna sig ett dyrare papper då de billigare har en tendens att börja noppa när man jobbar för mycket med vattnet.


Jag började med den ljusa färgen först, drog ett streck längs med kanten för att sedan sudda ut färgen mot mitten av katten.


Sedan jobbade jag vidare med mörkare toner och fortsatte att tunna ut färgen mot mitten.
Det som är viktigt att tänka på är att inte färglägga så stora partier åt gången, eftersom det inte går att tunna ut färgen när kritan torkat.


Här valde jag en grön krita, jobbar på samma sätt, färglägger lite åt gången och jobbar ut färgen.


Här är färgvalet jag jobbat med på den gröna katten.


Här visar jag hur jag har målat börjar med små punkter, jobbar ut färgen mot mitten.


Sean fortsätter jag efter hela kattens rygg.


Och sedan är hela katten klar, jag har här valt att måla med en pensel som har vattenbehållare.
Men det går lika bra med vanlig pensel.

Måste jag välja sätt att måla på så väljer jag nog hellre Distress Refiller, tycker att dom är lättare att skugga med, men det kan lika gärna vara ovanan att måla med kritorna.
Men jag vill uppmana er att prova för kritorna är så roliga att jobba med. Även om jag nog kommer mest använda dom till bakgrunder.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar