torsdag 9 februari 2017

Distress Caryons 2

Hej

Idag är det min bloggdag och jag tänkte fortsätta med Distress Caryons.


Jag började med en tag i röda och blåtoner


Här har jag dragit med våtservett tills jag var nöjd, även lagt på nya lager med färg eftersom.


Sedan har jag stämplad blommor med en stämpel från Tim Holtz.
Stansade ut en bakgrund i svart och stämplade och embossade texten med ett gulvitt embossingpulver. Avslutade att stämpla I love you från Lawn fawns stämplar.

Sedan ville jag göra en murrig tag i steampunk.


Här började jag med att använda blå lila och gröna färger, smetade ut dom och sedan lag jag en brunfärg över hela för att få den murriga känslan.


Sedan tog jag en stencil och som ni ser i nedre delen av bilden, så har jag tejpat fast den lite för att den inte ska röra sig när jag jobbar. Efter det har jag dragit med en våtservett i hålen på stencilen


Så blev det när jag var klar.


Tyckte det var ett läckert mönster


Eftersom jag inte hade något papper som matchade min tag, så stansade jag ut en fyrkant och även här jag jag embossat med svart embossingpulver.


För att få den murriga färgen även här har jag målat brunt i kanterna och smetat ut färgen.


När jag dekorerat klar så såg min tag ut så här. Nu har jag visat hur enkelt det är att jobba med dessa pennor och göra coola bakgrunder.
Nästa vecka tänkte jag visa er hur man kan måla stämpelmotiv med pennorna.

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar