onsdag 18 januari 2017

Boken om mig!

Hej!
Idag är det min bloggdag. Idag tänkte jag visa min första sida i boken om mig...
Jag har visat framsidan tidigare och den såg ut så här:


Första sidan valde jag att använda en stencil och en cerise akrylfärg.


Här är planen att jag ska sätta en fin text, men har inte hittat rätt än.
Det är första gången jag kom i kontakt med uttrycket "doodling", min goda vän Johanna lärde mig att när man ritar mönster på frihand...
Min andra sida ser ut så här:


Det finns tyvärr inte många bilder på mig från när jag var liten, men jag har ett foto från mitt dop, och det tänkte jag sätta i den här ramen. Hoppas ni har överseende med mitt första försök att "doodla" ;)


Jag började med att måla sidan med vit akrylfärg i flera lager.


Efter det tog jag Tim Holtz runda "duttar" och använde överbliven färg från första sidan.


Sedan gick jag loss med fantasin och bara gjorde mönster eftersom jag kom på dem.


Så  här blev resutlatet...och nu sitter jag bara och väntar på inspiration för att fylla resten av sidorna i boken...

Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar