torsdag 1 december 2016

Warm winter wishes

Hej idag är det min bloggdag!

Jag tänkte visa tre olika kort med samma dies Warm winter wishes.


Jag började med en vitkortbas dubbel, 15x15 cm. Sedan stansade jag ut tre cirklar i silver, blå och vit CS. Jag använde Roxstamps nya cirklar med stygn. 
I den vita cirkeln stansade jag ut Warm winter wishes och lät texten komma fram genom den blåa cirkeln. 
Jag stansade även ut Hello joy som också ingår i det diespaketet. 
Och sist stansade jag ut snöflingor i vardera färg. Detta är en äldre Tim Holtz dies.


Nästa kort är på en dubbel vit bas 14x11cm. Här valde jag att jobba med vita och blåa nyanser.  
"Rev" kanterna på pappret med en edgescraper.
Stansade ut Warm winter wishes på vitt CS och gjorde en ram av den blåa tonen för att orden skulle synas bra. Här valde jag att göra julstjärnor i blått med gul bling i mitten, använde Martha Stewart punchen som är en grankvist. Fyllde ut med en swirl vilken jag tyvärr inte har namnet på.


Tredje kortet gjorde jag ett enkelt kort i form av en julkula. Här valde jag att använda röda och vita toner på papperna. Jag stansade ut cirklar även här från Roxstamps. Jag stansade ut blomman av Tim Holtz Poinsietta. Den minsta blomman och mellanstorleken i grönt till blad. Sedan klippte jag ut en bord från andra sidan av mönsterpappret och använde edgescrapern. Borden chalkade jag runt kanterna med distress walnut stain
Satte dit tre hattpinnar som röda bär och en vit spets för att få lite volym.

Det här var mitt förslag på tre olika kort men använde samma diespaket.



Hoppas ni fått inspiration därute i cyberrymden!

Kram


Carina Pettersson

1 kommentar: