torsdag 22 december 2016

Exploding box

Hej!
Idag är det min tur att blogga, jag tänkte göra ett avhopp från allt julpyssel och visa en exploding box, som en liten tjej skulle få i födelsedagspresent.

Jag började med att göra basen av vit och lila CS.


Sedan valde jag ut ett mönsterpapper i lila toner, eftersom denna tjejs favoritfärg är lila...


Bestämde mig för att det skulle vara en tårta i mitten på boxen. Stansade ut dubbla cirklar i 3 olika storlekar från Roxstamps cirkelset med stygn. Efter det skar jag ut remsor som jag limmade i hop med varje par av cirklarnas storlekar.


Sedan tog jag spets som skulle symbolisera grädden på tårtan, band  i olika färger för att få mer effekt. Sedan gick jag loss med bling som fick symbolisera ljusen på tårtan.
Satte små rosor diagonalt vid tårtan..


Stansade ut "grattis" och "med kärlek" på engelska och det passar ganska bra eftersom familjens ursprung är Storbritannien.


Stansade ut en fjäril i lila.


En älva från Sizzix fick pryda locket på asken.


Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

1 kommentar: