torsdag 20 oktober 2016

tre stegskort!

Hej!

Det är min tur att blogga idag och jag tänkte visa ett tre stegskort jag gjorde på scrapträffen i Piteå.
Det var till en tävling som Helihak stod för. Man skulle göra ett mörkt kort med metall, kugghjul mm. 


Jag började med brunt CS 15cm x 30,5 cm, Sedan  bigade jag vid 3-6-11-16-21 cm. Sedan valde jag ut ett mönsterpapper. Chalkade med distress Walnut stain runt kanterna. 
Som vanligt så använde jag powertejpen.


Efter det stansade jag ut en Tim Holtz (sizzix) kant i svart. Den ville jag skulle se ut som sten, så jag målade med ljusbrun, vit, grå och svart akrylfägr. Sedan duttade jag på Inka Gold svart för att få den metalliska looken . Detta tejpades fast på baksidan av högsta viket (7 cm).


Jag stansade ut vingar (cheryl lynn) i svart CS och limmade dit megaflaeks i kanten (royal peacock). Limmade fast en charms och satte en bling på ett finger.


Stansade ut hörnet på en av Tim Holtz (sizzix) senaste Thinlits 661184. Där satte jag fast Guldiga pärlor, dessa har klister på baksidan men jag brukar limma ändå, 
eftersom jag tycker att dom sitter dåligt annars.


Stansade ut "lifetime" och "moments" från Tim Holtz (sizzix) olika ordserier Journey 660217.
Hittade en charm som uggla och tyckte den passade fint på kortet, även en brun knapp som fick jutesnöre för att få lite mer effekt.

Hoppas du fått inspiration där ute i cyberrymden!

kram


Carina Pettersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar