torsdag 6 oktober 2016

Lila kort!

Idag ska jag visa ett enkelt kort i Lila!

Jag hade tänkt göra ett liggande kort, men ibland blir det fel och då får man tänka om...



Jag började med en vaniljvit kortbas av CS, som jag bigade och gjorde fel, så kortet fick bli ståendes i stället. Sedan satte jag dit lila mönsterpapper i olika toner.


Här har jag använt mig av Sizzix Thinlits Tim Holtz 661188 dies. Det är ovaler med sicksack och raksöm. Ovalerna tejpade jag fast med 3D tjep. De vågkantade ramarna tejpades med Powertejp.



Efter det valde jag ut blommor som passade färgen på kortet. När jag använder rosor, gillar jag att göra en spiral av stammen. Bladen är en dies av Magnolia.


Min favoritstämpel får ofta pryda mina kort, denna gång valde jag svartfärg.


Så här ser diesen ut, och här under är artikelnumret.


Hoppas ni fått inspiration där ute i cyberrymden!

Kram


Carina Petterssson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar