torsdag 15 september 2016

Babykort med blommor från Sizzix


Hej

Idag visar jag ett Babykort som jag ska ge till några vänner som just fått en liten flicka. 




Jag har använt papper från Fabscraps, band och dessa två superbra dies från Sizzix. Den första innehåller 14 delar till att bygga ihop olika varianter med, jag har använt de 3 minsta storlekarna på blommor. Den andra är från Susan's Garden serien. Det är massor med småblommor på en platta så man stansar alla på en gång. Det är en riktigt bra die till småblommor att fylla ut runt omkring med. 



Kortet är enkelt uppbyggt med en halv cardstock vikt på mitten. Den blå/turkosa ramen är samma färg som detaljerna i blommorna på Fabscraps pappret. Den fina baby bilden är från ett klippark, du hittar dem här i butiken!





Småblommorna har jag skålat med en fiskars embossing penna, och sedan lagt lite stickles glitter i varje fördjupning. Under blommorna sticker det fram pistiller i rosa.



Tack för du tittade på mitt kort

// Frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar