fredag 22 juli 2016

The Secret Garden

The Secret Garden

Nu visar jag en canvastavla jag gjorde när jag var ner till
Gunilla i butiken några dagar för ett tag sen.
satt och lekte med lite roliga medium då




Texten har jag stansat ut med Sizzix alfabete och chalkat kanterna lite grann
och sen strödde jag ut lite stora guldglitter stenar i nedre hörnen.


Här är dom medium jag använde mej av och jag använde även masker.



Först stämplade jag med vit färg text och snurklor och sen tog jag en 
tegelstens mask och blandade i lite akrylfärg Opal Pink-Blue
med 3-D Gloss Gel och drog med spatel över masken
och med det svarta underlaget så träder den vackra opal färgen fram snyggt
det blir en helt annan färg om man har på ett ljust underlag
och även 3-D Gloss Gelen är genomskinlig, det är bara där det är väldigt 
tjockt som det blåa i färgen framträder



Här är det nyss applicerat och ej torrt.


Här har det börjat torka så det det rosa i färgen framträder, det är en 
rolig färg att jobba med, det blir så olika beroende på färgen 
på underlaget när färgen är opal.


Här har jag kletat lite på fingret och sätter på och drar fingret upp 
så det blir som små toppar


Här nere till vänster använde jag samma färg men blandade med
3-D Matte Gel istället och tog en mask med prickar och drog över med 
en spatel, då blir färgen ganska matt och det är också en snygg effekt
och sen tog jag en fjärils mask och drog över med vanlig
vit Modellingpaste.


Det turkosa uppe och nere till vänster så blandade jag 
Lumiere Pearl Turcose (från mina egna gömmor) men funkar
lika bra med annan turkos akrylfärg, med Moddelingpaste och använde en 
mask med stjärnor och använde fingret nere till vänster.


En närbild på den matta 3-D Gelen


Här sprayade jag på lite Perfect Pearl Mists (från mina egna gömmor)


Jag stämplade en kanin och svampar med mina egna 
Lavinia Stamps med vit stämpelfärg.


Sen sprayade jag över lite på tavlan med Color Bloom färg Soft Teal
det turkosa stänket, och det som ser guldaktigt ut är akrylfärgen 
Opal Magic Blue-Gold och 3-D Gloss Gel jag använt
då framträder det guldiga i färgen.


Här har jag stämlat en Lavinia Stamps med svart stämpelfärg
och det är nu man ser det magiska med Opalfärgen hur den beter sej 
beroende på underlagets färg, jag målade med en pensel med
färgen Opal Magic Violett-Gold över hela motivet, även vingarna
och på det vita syns inte färgen så mycket men där det är 
svart så blir allt violett!


Jag hade på 3-D glase över hela motivet och lite glitterlim på vingarna.


Sen fick hon sitta och dingla med benen från toppen av snurkeln.


Tack för mej denna gång, hoppas ni blev inspirerade!
Hälsningar Eva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar