fredag 24 juni 2016

Gammal kärlek ROSTAR aldrig

Rosttavlor

Idag visar jag canvastavlor som blev gjorda  när jag var ner till butiken 
och hälsade på några dagar och jag hade tidigare blivit inspirerad 
av Lena Larsson när jag var på en scrappträff 
och blev helt såld på detta medium som man snabbt gör skedar mm och 
annat till ett superrostigt utseende!







 Man blandar lite med dessa färger/pasta, den senapsgula är lite mer lättflytande 
än dom andra två som är som en tjock pasta som går att bygga upp lite struktur med 
rostangrepp på och det torkar fort och fäster på flera olika material!
Det var riktigt roligt att arbeta med detta medium.


Det ser verkligen ut som man plöjt fram dessa bestick från någon
1800 tals gård i nån åker nån stans.
Men det är helt vanliga bestick från kökslådan och det är perfekt att använda
udda bestick till sånt här projekt.



Jag använde dessa masker till tavlorna och gjorde struktur med 
modellingpastecanvastavlor och stansade ut från 
en dies jag använde som mask.





Jag stämplade lite krumelurer på denna tavla med olika stämplar
sen målade jag över det i olika lager och skiftningar med 
akrylfärger i svart, orange, ljusgul, koppar och brun färg



Här hade jag lite planering på hur texten som jag hade
stansat ut från alfabetet Block Talk skulle läggas upp men i slutändan
så ändrade jag hur jag satte texten.



Här hade jag på lite rost medium på en helt vanlig slät träskylt och 
den blev super läcker, jag gillar verkligen det här mediumet!




Det funkar lika bra att ha på det här pärlbandet, det är bara att pensla på lite.




Här är allt på samma bild och det kommer bli många projekt med dom 
här burkarna med Rust effect paste och dom är väldigt dryga
man behöver inte mycket alls för att få till rosten och strukturen
och det fäster ju på många olika matreal.

Tack för mej för denna gång!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar