torsdag 23 juni 2016

Förgät mig ej

Hej! Idag är det jag, 
GästDT Margareta/Mormormargareta
som bloggar igen.

Idag har jag inspirerats av
som finns i butiken.


Visst är den underbar!?!
Jag fick leta i mina cardstockhögar
för att hitta färger som passade
till de ljuvliga blommorna.


Jag valde två blå nyanser
och ett mönsterpapper som också hade 
förgät-mig-ej-mönster,
om än mycket blekare.
Har använt den konkava hörnstansen,
en ny favorit!
Gunilla har tagit hem den vet jag,
men den finns inte i webshoppen än.
Slå henne en signal ( 0240-80550 )
 om du också vill ha en ;-)
I överkanten ser du en vit utstansad kant.
Den ser egentligen ut så här:


Jag stansade ut den med en die från Sizzix
som du hittar här.
Kul när man kan använda saker till annat än de är avsedda till ;-)
Jag skar alltså av den övre delen
och stansade ut en retroblomma
med en punch i mitten.
Det kan du se här nedanför.


Det söta blombandet var vitt
men jag målade det blått med Distress Marker Tumbled glass.
Sen satte jag en ljusgul halvpärla i mitten på blommorna,
liksom i den utstansade blomman.
Fjärilen är stansad med en die från CherryLynn.
Den innehåller tre olika fjärilar
varav jag använt två på det här kortet.

 

Den andra ser du här.
Jag har satt små rhinestones på fjärilskroppen
och har också använt lite större
rhinestones i alla hörnen.


Jag gillar att skapa struktur på korten
och gör det, dels genom att böja fjärilsvingarna
och bara limma fast dem på mitten,
dels genom att använda 3D-tejp
för att "bygga upp" de olika lagren på kortet.


På insidan använde jag den andra delen
 av min kapade diecut.
Stansade samma konkava hörn 
på skrivrutan av ritpapper
och satte dit fjärilar och bling.
Här kan jag ju inte böja fjärilsvingarna
 så mycket då det behöver vara platt.
Grattis-dien hittar du här.


Kortets baksida fick dekor av mönsterpapperet.
Ville inte dölja det fina mönstret
så jag satte namnetiketten i ena sidan.


Kuvertet med ljuvligt förgätmigejmönster
på kuvertfliken.


Ja det var allt för denna gång.
Nu firar vi midsommar allihop
och njuter av alla underbara blommor
på ängar och i dikeskanter!

Nästa torsdag hoppas jag vi ses här igen!
I alla fall tänker jag dyka upp här då!



1 kommentar:

  1. Underbart kort! Fiffigt att använda Spellisen som dekoration! Kram Rosa

    SvaraRadera