tisdag 3 mars 2015

Altrad P-skiva

Idag bloggar jag, DT Margareta/Mormormargareta.
Jag har altrat en P-skiva - tycker de är lite trista ;-)
Så här blev den:


Jag tycker den här blir mycket roligare att lägga i bilrutan.
Hoppas att P-vakten
 också tycker att den förgyller deras dag ;-)



Visst är den här tristare!
Om du vill se hur jag gjorde
så visar jag det här nedan.
Om du bara vill se detaljbilder
kan du scrolla ner så kommer de senare i inlägget.


Jag tog ett vanligt datapapper
och gjorde ett "mönster"
genom att vika det runt P-skivan
och gnugga mot "fönstret" och kanterna.
Här har jag också klippt ut "fönstret"
och det lilla urtaget för "tidhjulet" överst.


Sen la jag mönstret på cardstocken
och skar ut en lagom stor bit.
En flik nertill la jag till
och jag har bigat alla veck.
Som du ser är det en flik i ena sidan också.


Här ser du hur jag har ritat i hålet för "fönstret"
och det lilla urtaget i överkanten.....


....och här har jag klippt ut dem.


Sen fick jag förstås klippa i mönsterpapperet också.
Klistrade bara fast det i överkanten först,
 ritade på mönsterpapperets baksida genom hålet
och klippte ut innan jag fäste hela mönsterpapperet 
med dubbelhäftande tejp.

Sen klistrade jag fast hela "fodralet" 
med dubbelhäftande tejp på P-skivan,
givetvis med flikarna först.


En pil som visar tiden behövdes ju
och så satte jag dit "P-skiva"
för att P-vakten skulle förstå
vad det var frågan om.
En utstansad fjäril finns också med....


...liksom en slända.
Här ser du också spetsen
som jag satte nedanför mönsterpapperet.


Blomhörnet med äppelblom, daisys och rosor.



Ja, det var allt för idag från mig.
Nu dröjer det bara en vecka innan vi ses här igen,
eftersom jag varit på "Rivierasemester"
och detta inlägg är en vecka senare än vanligt.

Hoppas du fått inspiration att pimpa din P-skiva!

DT Margareta/Mormormargareta

1 kommentar:

  1. Vilken härlig idé :-) de är ju för tråkiga, frågan är bara om lapplisan ser den eller om man åker på böter :-D

    SvaraRadera