tisdag 10 februari 2015

Stämplade kassar

Idag är det jag Margareta/Mormormargareta
som bloggar som DT här hos Helihak.

När jag besökte Helihak för ett par veckor sedan
visade Gunilla nya färgdynor
som passar både papper, tyg och trä.
Det inspirerade mig att stämpla lite på tyg.
Det fanns massor med härliga färger.
Tyvärr finns de inte i webbutiken än,
men slå Gunilla en signal så hjälper hon dig!
0240-805 50


Jag har gjort ett första försök
och stämplat på ett par tygkassar.


Här har jag stämplat ett hjärta med fjärilar
med tanke på att Alla Hjärtans Dag närmar sig.
Det blev lite snett ;-)
Jag har stämplat på fri hand
men det ska väl synas att det är handgjort ;-)



Här stämplade jag med naturstämplar:
gräs blommor och insekter.
Det här är riktigt roligt
och jag kommer säkert att ge mig på annat också!
Man stryker efteråt med strykjärn
på baksidan av tyget,
så tål färgen fintvätt (40 grader).
Om man stämplar på en kasse,
ett örngott eller något annat i dubbelt tyg
ska man lägga ett papper mellan tyglagren
så man inte riskerar att färgen går igenom.

Det var allt för mig idag.
Hoppas du fick inspiration att stämpla på annat
än kort eller LOs!!

Ha det gott och pyssla lugnt!
Kram från
Margareta/Mormormargareta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar