lördag 13 december 2014

Julgransdekorationer

Vi har som tradition att klä vår julgran dagen innan julafton. I dag tänkte jag visa några juldekorationer som är kul och ganska enkla att göra. Eftersom vi inte har skaffat granen än så fick det duga med en ljusstake ;-)

Jag började med att stansa ut totalt 16 st delar, har valt två olika papper så 8 st av varje.

Man viker dem på mitten med avigsidan/baksidan utåt.

Limmar ihop dem en efter en med vart annat mönsterpapper.

Innan man limmar ihop det sista så lägger man ett band, spets eller snöre i mellan så man har något att hänga dekorationen i.


Här visar jag vilka dies jag använt mig av till de olika formerna på dekorationerna.



Då har jag några nya dekorationer till julgranen i år...

Ha det gott!
Kramar Mirre




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar