tisdag 2 december 2014

Frostigt vitt med glitter....

Idag är det jag, DT Margareta/Mormormargareta
som bloggar här.
 
Har i helgen varit i vår stuga
där det glittrade så fint av rimfrost
i gräset och trädens kronor.
Fick inspiration till ett krispigt vitt kort
med mycket glitter.
 
 
Tyvärr har jag inget krispigt vitt ljus att fotogafera i
dessa korta decemberdagar.
Hoppas ni förlåter!!
Har använt vit cardstock och många embossingfoldrar.
Allt är monterat på 3D-kuddar
för att få volym på kortet.
 
 
Den utstansade julstjärnan är glittrad med Wink of Stella Clear
och har fått Rhinestones i mitten.
Nederkanten är stansad med en Fiskarsstans
och dekorerad med halvpärlor i silver.
Runt hela kortstommen har jag satt härligt glittrig silvertape
som tittar fram under det embossade lagret.

 
Kanterna på kortet är glittrade med Stickles Star Dust
och penslade med Wink of Stella Clear,
liksom texten.
Textbannern är glittrad i kanten med Stickles Silver.
Den är sedan monterad på en veckad och glittrad pappersremsa.

 
I övre hörnen har jag använt min favoritstans
och dekorerat med Rhinestones.
Julstjärnor av olika slag
finns på de embossingfoldrar jag använt.
De flesta kommer från Sissix
men texten och överkanten följde med en scraptidning.


 
Kortets insida fick också en embossat mönster
med juleljus.
Samma glittrande tape runt i en lite bredare kant
samt Sticklesglitter på själva skrivrutan.
Silverhörnen är peel-of-stickers.
 
 
Det vore nog inte "jag"
om jag inte fixade ett matchande kuvert till kortet.
Idag blev det ett färdigt kuvert
som fick embossad dekor,
en stansad kant och glittertejp.
 
 
Kortet med sitt kuvert.

Det mesta av materialet hittar du i Helihakbutiken.
Klicka på knappen nedan, så kommer du dit!
 
 Helihak
 
Om du saknar något, så slå Gunilla en signal!
Hon hjälper dig säkert!
 
Ha nu en härlig kreativ adventstid!
Kanske du också inspireras av frostglitter!
 
Det var allt för idag från mig
DT Margareta/Mormormargareta
 

1 kommentar: