lördag 1 november 2014

Lite mer Halloween...

Skulle nog kunna göra hur mycket Halloween saker som helst :-)
Idag vill jag visa hur man kan altra ett pringelsrör och göra om en bok.
För att få struktur på både rör och bok tog jag vanligt hushållspapper som limmades på med Mod podge men det fungerar lika bra med decoupage lim.
Målade med svart Akrylfärg...
Bokstäverna är utstansade med alfabetet  spooktacular som jag har lagt på Crackle Accents och sedan ett lager Inka Gold. Har även tagit lite Inka Gold på själva boken så man får lite mer "liv" i den, och för att få ett mer enhetligt utseende så målade jag metalldekorationerna också med svart akrylfärg.
Boksidorna "ruffade" jag till med en edge scraper och färgade in med distressdynan old paper.
Pringlesröret är ju gjort på samma sätt med hushållspapper och svart akrylfärg samt Inka Gold, vad som tyvärr inte syns på bilden är att jag gjort små hål i burken och lagt i en ljusslinga. Tydligen helt omöjligt att få till ett bra foto på belysningen. En stor spindel och lite spindelnät så är det klart för Halloween...

Ha det gott!
Kramar Mirre





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar