tisdag 7 oktober 2014

Presentpåsar i älsklingspapper - och flera....

Idag bloggar jag, DT Margareta/MormorMargareta.
och visar presentpåsar,
som jag "demade" på Gävlemässan.
"Livet kan vara som en påse också -
tomt och innehållslöst - tills man fyller det med något -
karameller till exempel!" sa Hasse Alfredson i en revy.
En presentpåse är ju såå bra att ha
om man vill ge bort en liten present, tycker jag.

Den här påsen är gjord i ett av mina absoluta älsklingspapper:
Jag har gjort flera alster av just det -
du har kanske sett en papperskasse i samma papper av mig tidigare,
och jag kommer att visa fler framöver.
Det är i tjockaste laget för påsar,
men om du gillar det så skynda fynda - Gunilla har några få kvar!!

Jag dekorerade med ett band, som döljer vikningen nedtill
samt stänger påsen med en rosett,
 knuten genom ett par hål som jag gjort med håltång,
och lite bommor, samt satte dit en tag.


Till tagen använde jag en del av den 5cm breda remsa,
som jag skar av mönsterpapperet.
Det randiga papperet bakom är baksidan
av ett annat papper i samma serie:
Grattistexten är stansad med en die från Mandys.
Jag har också satt på lite bling och en liten bit spets.
Jag har också använt min älskade hörnstans,
den jag kallar "stjärtstansen" och en kantstans.
På baksidan finns ju plats för en personlig hälsning.

Här kommer några påsar vikta av lite tunnare papper
(har letat i mina gömmor efter lämpliga mönsterpapper).


Om man tänker ge påsen till en scrapvän
kan man ju knyta fast blommor och blader,
så kan de bli en del av "presenten" och användas sen.


Här har jag satt ihop påsen med en klämma
prydd med rosett och spets,
så går den att öppna och stänga lätt.


Julpåse.


En liten enkel påse gjord av 8x8"-papper
hopfäst med ett rosa gem med rosett och liten spets.


Åsas födelsedagspåse, som hon fick dagen efter mässan.


Det går ju också att vika påsar
t ex till fiskdammen på barnens julgransplundring ;-)
Enkla att förvara platt hopvikta tills man fyller dem.
Den här är gjord av julklappspapper.

"Gruppbild" av ett gäng presentpåsar.
Jag har gjort en beskrivning på hur man viker presentpåsar
som finns i butiken för en billig penning.
Kontakta Gunilla om du vill ha en för kopieringskostnad.
Det är enkelt att vika en påse,
kanske du kan redan!?!
Hoppas du fått inspiration till egna påsar nu!
Det var allt från mig idag.
Återkommer med något helt annat i mitt älsklingspapper
om fjorton dar igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar