onsdag 8 oktober 2014

Färglägga hår med två olika färger

Hej på er!
 Hoppas ni testat era Distress Marker  pennor , sedan sist. Den här gången använder jag två 
olika färger på håret. En gul och en brun nyans. Man kan använda en mörk och
 ljus penna  av samma färg också.
Stämpel Nellie Snellen


 Börja med att täcka hela håret med den ljusaste färgen, OBS, låt torka!


 Fortsätt sedan  med den mörkare färgen. Här har jag lagt på med pensel för att inte få för mörkt direkt.
Utan får då möjligheten att lägga på mer färg. OBS! Låt torka 


 Nu lägger jag på med pennan direkt och bearbetar med en fuktig pensel. På vissa ställen låter jag färgen var
För att få mörkare skuggor. Till exempel där håret går ihop vid knuten. På vissa ställen lägger jag på mer färg, tills jag är nöjd. Tänk bara på att du låter det torka mellan varje färgomgång, Annars finns det risk att det ser ut som om man fått vattenskador på sin bild.


Så här blev slutresultatet.


Hoppas ni fortsätter att experimentera och testa.
Vi ses snart igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar