onsdag 14 maj 2014

Fågelholk

Hejsan!
Idag visar jag en liten fågelholk som jag har klätt med papper och
haft på Facetten lack så det krackelerar och jag gillar den för det blir
verkligt stora krackeleringar av den!






Jag klädde fågelholken med ett pastelligt papper jag hade hemma
och det var lite klippande och pusslande eftersom den inte är rak i kanterna!
Jag har på ett ganska tjockt lager över hela fågelholken
med krämen och jag tar taket först så det
går lätt att hålla den sen, och låter det torka några timmar.



 Sen när den har torkat har jag stansat ut en blomma och satt mitt i hålet
och gjort nytt hål och limmat på en pärltråd runt kanten på hålet och taket
och jag satte dit 2 fågel charms och stansade ut lite
blommor och blad!


 Jag ville behålla den passtelliga färgen så jag hade inte på någon mörkare färg som man kan
låta åka ner i krackeleringen utan jag tyckte det blir bra som det är!


 Under taket så målade jag med vit akrylfärg innan jag satte dit papper och
krackelerade den!

Det var allt för idag så syns vi om 14 dagar igen!
Kram Eva

3 kommentarer:

  1. Så söt fågelholken är! Locket blev ju jättehäftigt, jag ska skriva upp det där "Facetten Lack" på min önskelista, det blev ju jättesnygg krackelering med den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fullkommligt ÄLSKAR den krämen för det är så enkelt, bara smeta på ett tjockt lager
      och låta torka ))) Klart

      Radera
  2. Blev också sugen på att prova Facetten Lack för fågelholken blev ju helt underbar.

    SvaraRadera