tisdag 22 april 2014

Förlovnings/bröllops-kort

Idag är det jag, DT Margareta/Mormormargareta
som bloggar för Helihak.
Var ju i London på scrapmässa före påsk
och passade då på att gratulera vänner där,
 som förlovat sig nyss och gifter sig i augusti.
Presenter hade vi med - men naturligtvis också kort!!

Jag stansade ut LOVE i chipboard
med en av Thim Holtz tjocka dies,
som följde med hem från Helihak sist,
och gnuggade in det med InkaGold Silver.
Det är monterat med tjocka 3Dkuddar.
(Det fina mönsterpapperet har jag använt i ett tidigare inlägg här -
kika in får du se hur annorlunda det blev!)
På det här kortet har jag dolt skarven i mönsterpapperet,
(som ju blir eftersom jag också gjort ett kuvert av papperet,)
med ett 15mm brett vackert satinband
och en rosett.
(Hur jag gör rosetter visas i det här inlägget)
En vacker ros och några silverkallor i hörnet.
Några rosa blingstenar och ett pärlband
tillför lite glitter.


På kortets insida har jag använt båda sidorna av mönsterpapperet
och liksom på framsidan monterat dem på en silvrig cs.
Hörnen på mönsterpapperet är stansad med en hörnstans,
som jag vet finns i butiken fast jag inte nu hittar den i webshoppen.
Kontakta Gunilla om du vill ha en - såå användbar!!
I överkanten här, liksom på framsidan, en stansad hjärtkant
gjord med en die från Joy!crafts
(den kommer också från butiken!)
Den söta dien med turturduvorna hittar du här.
Blommor, silverstickers och kakservett ur mina gömmor.


Det blir så fina kuvert av det här papperet!!
Har chalkat med silverdyna.


Kortets baksida fick samma hjärterad
fast i silvercardstocken,
dekor av "baksidan" på mönsterpapperet
och min namnetikett.
Kortbasen är vit cs.


Här ser du kortet med sitt kuvert!

Det var allt från mig idag.
Hoppas du haft en riktigt härlig påskhelg!
Nu drar det snart ihop sig till Valborg
och sen blir det 1:a maj
och sen.............
lördagen den 3:e är det dags för
Gävle Scrap- & Stämpelmässa!!
Där kan du också handla från


Hoppas vi ses där!!
VÄLKOMMEN!!
DT Margareta/Mormormargareta

1 kommentar: