onsdag 5 mars 2014

Grattiskort till en liten tös.

Idag är det jag DT Margareta / MormorMargareta
som bloggar här.
Lite oordning i bloggordningen just nu,
men lugn, snart är det som vanligt igen ;-)
Pion Design gör så läckra mönsterpapper
och Gunilla Helihak vet precis vad jag vill ha
för att göra mina kuvert och kort.

Visst blev det här ett alldeles underbart kuvert!!
Papperet heter Från Mitt Hjärta II Rosenram.
Känns så vårlikt härligt!
Hur jag gör mina kuvert
kan du sen om du klickar här,
då kommer du till en tutorial i ett tidigare inlägg.


Kortet är gjort med terracottaröd cardstock som bas.
Jag stansade ut en vit bakgrund med en av mina dies
och satte sen dit de remsor av mönsterpapperet
som jag får kvar när jag skurit ut kuvertpapperet.
Bården bakom motivet, som döljer skarven,
hjärtat och den urklippta fjärilen
kommer från klipparket,
som hör till pappersserien Från Mitt Hjärta.

Här kommer några detaljbilder:


Blommor, pistiller, pärlband och utstansade blad 
satte jag ihop till en bukett.
Gillar de här bladen, som är vända åt båda hållen.
Jag satte också i en fin grön hattnål -
liknande hittar du här


Både hjärtat och den söta hÄnglan
är monterade med 3D-kuddar för att få lite höjd.
Jag har stämplat texten på hjärtat
med en stämpel ur mina gömmor
och glittrat kanten på hjärtat med en glitterpenna.
Några halvpärlor fick också vara med.


Satte dit ett par pistiller som antenner på fjärilen
och böjde vingarna genom att dra den
mellan tummen och skaftet på virknålen,
som alltid finns i min pennburk - den är bra till mycket!!
(Använde den också att snurra rosens skaft runt,
för att få en fin spiral.)
Även fjärilen är glittrad, liksom hÄnglavingarna,
men där har jag använt Stickles Diamond.


Kortets insida, med plats för en hälsning.
En Primablomma och en kakservett
bakom skrivytan, som ocks är från klipparket.
Grattisstämpel ur mina gömmor.


Ja, här ser du nu kortet och det matchande kuvertet
eller om det nu är tvärt om ;-)

Jag får be om ursäkt för fotona idag!
De är tagna i lampljus och inte perfekta i färgen,
trots en del fixande i datorn :(
Längtar efter "ljusare tider"!!

Det var allt från mig idag.
Återkommer nästa vecka med ny inspiration!
Ha det gott tills dess,
fortsätt att kika in här och se vad mina DT-kollegor har för sig!
Kram!!
DT Margareta / MormorMargareta


.




4 kommentarer:

  1. Så underbart kort m. kuvert
    Kram Inga

    SvaraRadera
  2. Ett helt underbart fint kort, med en sååå söt och fint färglagd hÄngla.

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt kort, tack så mycket för inspiration

    Kram Johanna.

    SvaraRadera
  4. Så himla fint! Jag som är rätt ny i denna hobby,får så mycket inspiration o en massa tips o idéer. Tack!

    SvaraRadera