tisdag 11 februari 2014

En presentpåse till Alla Hjärtans Dag

Idag är det jag, DT Margareta/MormorMargareta
som bloggar här.
Jag har gjort en presentpåse
till Alla Hjärtans Dag.

Gjorde en påse av mönsterpappret
från Pion Design: Från mitt Hjärta II, Brevduvor.

Om du vill se påsen "in real life"
så kom till Helihaks monter på


Där kommer den att finnas till påseende.

Jag har också gjort en beskrivning
hur du kan göra en egen presentpåse,
som också kommer att finnas Helihaks monter.


Det här är andra sidan av påsen.


Har stämplat med en textstämpel jag hade i mina gömmor.
Stansade ut en oval och stämplade runt kanten
med en stämpel med små bladslingor.
Sen monterade jag den på en form utstansad med en sissix framelitz.
Bruna blingstenar på rad, som gick fint att forma runt
och större rhinestones fick dekorera runt om.


Små vackra rosor och de fina utstansade bladen:
dekorerar också (har kortat dem lite här).
Älskar de bladen som är både vänster- och högervända!
All dekor är monterad på
en remsa av baksidan av mönsterpapperet.


Andra sidan är prydd med ett hjärta med en scalloped kant
utstansade med spellbinders.
Två söta turturduvor är utstansade med en JoyCrafts-die
och sen har jag lagt på Glossy accent.
Daisys och samma fina blad.


Här kan du se det mesta av vad jag använde idag.
Som du ser förvarar jag mina dies
fastsatta på magnetiska övningskörningsskyltar
klippta i lagom bitar.


De större (spellbinders och sisslitz)
förvaras sedan i en CD-förvaring med blixtlås. 
Jättebra när jag ska på träffar.


Mindre dies förvaras i liknande album
avsedda för foton, även de med blixtlås.


Här ser ni dem på hyllan i kortmakeriet
tillsammans med cuttlebugen
och en skokartong för ThimHoltz och alfabeten.

Det var allt för mig idag!
Vi ses här igen om två veckor.

DT Margareta/Mormormargareta












2 kommentarer:

  1. Å vilken underbart fin påse! Superromantiskt papper och sååå fina dekorationer.

    SvaraRadera
  2. Jättefin påse och vad snyggt det blev med den etiketten och smarta förvaringar
    av dieserna!

    Kram

    SvaraRadera