tisdag 25 februari 2014

En papperskasse för present.

Idag är det jag, DT Margareta/MormorMargareta
som bloggar en papperkasse.
Den kan vara bra att lägga en present i
och kan ju sedan också användas
när presenten väl är uppackad.

Kassen är 25 cm hög, 22 cm bred och 7 cm djup.
Jag har använt två 30x30 cm mönsterpapper
plus remsor av ett tredje till handtagen.


Jag knöt fast en blombukett vid handtaget på ena sidan.
Daisys och småblommor finns hos Heihak.
Jag fäste den också med min Fastenater,
det syns bättre på den första bilden.
 

Utstansade fjärilar och en vacker spets
dekorerar också.

 
Jag har också använt halvpärlor att dekorera fjärilarna med.

Jag hängde också på en grattis-tag,
även den dekorerad med halvpärlor.


Här kan du se de dies jag använt.
De är från Marianne Design, Joy och Mandys.
Halvpärlor från KC och YouDo
(mina vita från KC tog slut, så jag fotade ljusgrön/rosa, hihi)
Dubbelhäftande tejp är oumbärligt
och Aleenes Tacky Glue det bästa lim jag vet -
sitter som berget!!
Som du ser har jag två flaskor i olika storlek.
Jag tänkte tipsa om att köpa en liten flaska,
som man sen kan fylla på efter hand
ur den stora, som ju är mer ekonomisk.
Den lilla är ju så behändig att jobba med
och perfekt när man ska packa för en scrapträff!!
Limpennan är perfekt för pilljobb -
klarar mig inte utan!


Bjuder på ännu en bild på kassen.
Här har jag lagt den ner för att den ska synas ännu bättre.
Papperen jag använt är favoriter från fabscrap:
Rustic creatures two och de randiga handtagen
från baksidan av Rustic fishing.

Om du vill se den här papperskassen i verkligheten
är du välkommen till Helihaks monter på


Där kommer den att finnas att titta, klämma och känna på,
tillsammans med många andra härliga inspirationsalster.
Där kan du också skaffa en beskrivning
på hur den är gjord
om du vill göra en egen papperskasse.

Det var allt för idag från mig!
Ha en härlig vecka!!
Vi ses här igen om fjorton dagar om du vill!
Vill du se vad jag har för mig tills dess
kan du klicka på mitt namn här nedanför!

See you!!
Kram!!












4 kommentarer:

  1. Mycket läcker kasse! Du kan du :-) Kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Så vacker kasse du har skapat, ska bli spännande
    att se den i globen.

    Kram Johanna.

    SvaraRadera
  3. Underbart vacker, måste pröva att göra en, tack för att du visar!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  4. Så härligt med en lite större presentpåse! Jättefint dekorerad, så fint med grönt o turkos.
    Tack för att du länkade mej hit!
    Kram, Monica

    SvaraRadera