lördag 1 februari 2014

Dekorerade böcker

Är med i lite olika grupper på facebook och i några av dem har jag hittat inspiration till dagens inlägg. Var ju bara tvungen att prova själv när man såg alla fint dekorerade böcker. Åkte iväg till vår second hand butik och fyndade tre fina böcker.

När jag skulle börja vika sidorna kom jag fram till att de här böckerna var fina som de är, så det blev två nyare böcker i stället.

Började lite lagom med en bok på 600 sidor ;-) Först letar man reda på mitten, viker in en sida i taget och när halva boken är klar börjar man om från andra hållet. Sedan är det bara att dekorera...

På den andra boken tog jag bort "ryggen" så man kan ha den ståendes. Det tog lite tid att vika 1240 sidor men resultatet blev en rejäl "cylinder"...

Gjorde några tags med tänkvärda ord på, som man kan sticka in mellan sidorna...eller använda som bokmärken.

Rotade runt lite bland mina scrapsaker och hittade lite dekorationer som passade...

Lite svårlästa nu, men så här blev de "vikta" böckerna.

Ha det gott!
Kram Mirre








3 kommentarer:

  1. Ja det där var då verkligen ett terapijobb och läckert blev det!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad tjusiga din omgjorde och vikta böcker blev! =)
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  3. Åh så superfint det blev!! Massor med jobb men det blev ett så läckert resultat!
    Kram!!

    SvaraRadera