torsdag 23 januari 2014

Tavla med maskat motiv

Hej på er!!

Idag vill jag visa er hur man maskar sina motiv.

Jag börjar med att stämpla upp mina stämplar som jag vill ha med på bilden på ett vanligt tunt papper och så klipper jag ut dem.



Nu kan det roliga börja ;)

Börja att stämpla det motiv du ska ha längst fram



Så lägger du över det tunna pappret på ditt stämplade motiv och så stämplar du nästa motiv som ska vara näst längst fram.



Gör precis samma procedur med de övriga motiven, dvs lägg över det tunna pappret på det du stämplat tills du är färdig med hela din bild.







och så här blev min bild till slut




Hoppas ni hängde med på hur jag gjorde.

Och så vill jag visa vad jag gjorde med mina maskade motiv.




En tavla med tillhörande tag.  Jag har hängt både spets och sidenband i tagen



Dem stora  vita blomman kommer från reprint.

Nu vill jag önska er en härlig dag.

Kram Johanna.

2 kommentarer:

  1. Vad sött det blev Johanna, det fick du till bra. :) Gillar att du gjorde en tavla av det hela.

    SvaraRadera
  2. Jättefin tavla och läckert med en matchande tag till!

    Kram

    SvaraRadera