måndag 27 januari 2014

Mix media

Hej på er!!

Idag vill jag visa ett kort jag gjort med mix media.

Jag börjar med min kortstomme, en tjock kartong som låg mellan mina gardiner, så spara på allt sådant,
hos mig kommer det iallafall till användning ;)
Pappret kommer från pinkpaislee - och är ett sånt du färgar in själv, tycker det blir så ljuvligt.



Så gick ja på med distressfärgen Iced spruce.  Då kommer mönstret fram i pappret.



Efter det så la jag en mask i högra hörnet och kletade på med modelling paste.
Och medans det fortfarande var blött så strösslade jag på lite embossingpulver i det.
Jag stansade även ut umbrella man i tjock kartong, diesen kommer från tim holtz.
Målade "gubben" med vit akrylfärg och sedan craklepaint picket fence, när allt var torrt så chalkade jag kanterna med black soot.  Jag stämplar även en härlig text mitt över "gubben"



Så fortsätter jag att bygga upp mitt kort. Kugghjulen är också en tjock dies från Tim Holtz.
Samma procedur med dem, akrylfärg, crackle paint. Sedan är det lite charms och metallhörn.


Nu målar jag allt med vit akrylfärg.



 Och så innan allt torkar så strösslar jag på embossingpulvret här med och så går jag även på med lite mister.




Så stämplar jag grattis i paraplyet och så stansar jag ut lite blommor, som jag embossar och i mitten sätter jag en halvpärla.



Nu är mitt kort färdigt.



Jag hoppas ni tycker om det och är inspirerade att göra egna mix media kort.

Jag önskar er alla en härlig dag.

Kram Johanna.

4 kommentarer:

  1. Vad fint! Gillar effekten särskilt på metallhörnen. Har aldrig tänkt på att man bara kan strössla embossingpulver så där. :)
    Du får ta med modelling paste nästa gång vi pysslar och visa mig hur man gör. ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det blev jätteläckert! Måste nog prova nån gång.....
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. WOOW så läckert det blev!!
    Superfina effekter och texten på gubben är ju såå fin!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera