tisdag 5 november 2013

Rosa jul

Idag är det jag, DT Margareta/MormorMargareta
som bloggar.
Som så ofta börjar det för mig med ett papper ;o)
som jag fann i Helihakbutiken.
Det är ett lite glansigt papper
och det grå på bilden är silvrigt.
Det heter "Wedding"
men jag såg genast framför mig
ett vackert kuvert och ett julkort!


Valde nedre vänstra hörnet till kuvertfliken
och fick mina två 6cm-remsor att dekorera kortet med.

Kuvertet blev så här.
(En tutorial hur jag gör mina kuvert
hittar du här)

Det här är vad jag valde att använda idag:
Fina silvriga stickershörn
Blingstjärnor
Kantstans från Martha Stewart med snöstjärnemönster
Cherry Lynn-die, stor med scalloped kant.
Dessutom Spellbinders Oval och Scalloped oval
som inte är med på bilden.

Jag valde en glansig silvrig cardtock som kortstomme.



Jag har satt en remsa vitt papper
bakom snöstjärnorna i nederkanten
för att de skulle framträda.



Ett av de fina silverhörnen.
Tog vara på de utstansade snöstjärnorna
och prydde dem med blingstjärnor.
Jag har också spänt silvertråd
över kortet bakom bilden.
Det glänser vackert och hjälper till
att dölja pappersskarven.


Här ser du ytterligare en modell av silverhörn.
De sitter på samma ark!

Om jag tänkt mig för innan
hade jag inte stansat med kantstansen
ända ut i hörnen. utan spart den sista centimetern -
det ska jag göra nästa gång!
 

Även insidan och baksidan är dekorerade i samma stil.
Jag har använt baksidan på mönsterpapperet här.


Här är kortet med sitt kuvert,
färdigt att skickas.

Det var allt från mig idag.
Vill du hälsa på inne hos mig
är du välkommen!
Klicka bara på mitt namn här nedanför
så kommer du till min blogg.



3 kommentarer:

  1. Så snyggt och stilrent, gillar de små detaljerna som silvertrådarna och snöflingorna. :-)

    SvaraRadera
  2. Jättevackert kort med kuvert! :)

    SvaraRadera