lördag 9 november 2013

Julhatt med mersmak

Som vanligt när jag "surfar runt" på olika sidor hittade jag en kul sak som jag bara var tvungen att prova. Kan man tänka sig att det blev en hatt, en som dessutom kan fyllas med godis. Eftersom det närmar sig jul valde jag att göra den i rött och vitt. Min inspirations källa och en tutorial hittar du hos Stamp talk with Tosh.

Filt materialet som jag använde mig av till hatten var från början ett vanligt tallriksunderlägg.

Polkagris stången gjorde jag av silk clay, en lera som är självtorkande, lite gummiliknande och väldigt lätt. Ränderna målades dit med en röd promaker.

Stansade ut en stor (Boss Kut) och en liten (Martha Stewart) snöflinga  som sedan embossades med Fran tage shabby white embossing  enamel.

Jag valde att fylla min hatt med Marianne choklad för jag tycker de är så goda :-)


Ha det gott!
Kram Mirre




2 kommentarer: