torsdag 3 oktober 2013

Ask till kort

Hej på er!!

Idag vill ja visa er vad man kan göra med sin biamaskin ;)

Jag har gjort en egen ask att ställa mina färdiga kort i.
Jag har sett asken ett tag och jag har så länge velat använda min bia, så nu tog ja tag i det hela.

Beskrivningen har ja hämtat hos tussan, det enda som inte finns med på beskrivningen  är  botten, den får du göra efter eget huvud ;)

Jag började med att välja papper och mitt val blev Melissa frances, ja tycker dem är underbara och passade precis till min ask.




Så skar ja till alla bitar och jag använde mig av en kraftig kartong


Så skar ja ut det underbara pappret och limmade på med mode podge.
Jag chalkade även papperna med weathered wood från ranger


Nu är det bara själva ihopsättandet kvar och det var lite bökigt, jag har aldrig använt mig av en bia innan
 ( har ägt min i 2 år )  så visst var det dax ;) .



Och så det färdiga resultatet:






Jag är jättenöjd med asken  och kommer att pimpa den lite mera, men jag velar en så länge och vet inte riktigt med vad, så det får vara för nu ;)

Nu vill ja önska er en härlig dag  och jag hoppas ni gör en egen ask till era kort.

Kram Johanna.

8 kommentarer:

  1. Åh vilken smart ask, jag får nog ta och damma av min BIA jag med! :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint och smart. En sådan ska jag ta och göra mig! :)
    Kram
    Ciza

    SvaraRadera
  3. Den blev superfin! Jag är riktigt stolt över dig ska du veta!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Underbart fint!
    Duktig du är!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  5. Kanonfin! Jag har också en bia (som jag aldrig har använt) det kanske är dags att göra det nu.
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men vilken perfekt förvaring till korten!!
    Såå snyggt!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  7. En riktigt fin ask! Använder min BIA i perioder. Ibland blir det ingenting, sen binder jag album på album på album.. :) Man kanske skulle prova på att göra en ask också..?

    SvaraRadera
  8. Bra ide att göra en ask på det sättet för den blev jättesnygg! Jaha då blev man sugen på att köpa ytterligare en scrap sak ;-)

    SvaraRadera