torsdag 26 september 2013

Julkort i blått

Hej på er!!

 Idag tänkte jag visa er ett litet julkort i blått. Jag övar och övar på mina distress markers, det vill sig inte riktig, men skam den som ger sig ;)



Dessa saker använde ja till kortet:


Jag stansade ut kortstommen i vit akvarell, så en bit vanlig blå cardstock och ett prickigt blått papper från echo park. 1 tårtpapper som jag delade, några snöstjärnor (en punch från Martha Stewart) som jag stansade ut från ett vitt glittrigt papper, blev jätteläckert. Kvistarna är en dies från magnolia.  I den lilla burken är det snö ;)



Och så en närbild på dem härliga snurrblommorna med lite snö.
Jag tänkte att ni kunde få lära er hur man gör dem ;)

Man behöver en dies från memorybox, jag pratade med Gunilla och hon tar gärna hem den om ni vill köpa den ;) och så behöver man qulling verktyget och den finns i butiken.


Börja med att fästa verktyget i slutet av "snurren"


Så snurrar du inåt


Ända fram till den lilla plattan, så tar du tag med fingrarna, vill du ha den taijt så limmar du direkt annars släpper du efter lite, jobba med fingrarna, när du känner dig nöjd, så limmar du på "blomman" och trycker sedan fast plattan undertill.


Hoppas ni förstod hur ja brukar göra, det är mycket lättare än vad det ser ut ;)


Jag har använt färgerna:
Hud: Tattered rose, spun sugar till kinderna.
Kläder: Stormy sky
Hår och skor: Walnut stain

Så hela mitt kort igen ;)


Nu vill ja önska er en härlig dag. 

Kram på er / Johanna.

4 kommentarer:

  1. ÅHH WOOW såå underbart fint julkort!!
    Såå snyggt med blått och vitt!
    Du har färglagt såå snyggt, man kan inte tro du är nybörjare med Distress markers ;)
    Såå vackert med all snö!!

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Så himla snyggt kort och din färgläggning är makalöst snygg!

    KRAM MIN VÄN!
    SUSY

    SvaraRadera
  3. Det är ett så snyggt kort,,, vintrigt och fint =)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Superfint kort! Riktigt vintrigt och fint!

    SvaraRadera