tisdag 30 juli 2013

Flask-kort


Här var jag lite produktiv för vi skulle ha en Hantverksdag utanför
En hantverksbutik i Svärdsjö som jag är med i och säljer mina alster!
Jag gjorde några flask-kort som är bra att ha i stället för ett kort när
man vill ge bort en flaska i present.


 Formen på flask-tagen har jag ritat själv och på en del har jag 2 olika papper.
En på ringen och en på tagen, ett 15x15 papper räcker precis till tagen
så kan man ta spillbitar till ringen.
Jag har använt pappers block som jag köpt på Helihak för ett tag sen.



 Jag har stämplat upp olika texter från olika tillverkare och sen har jag tagit Framelits dieser
och stansat ut för dom är så bra att man kan passa in texten och den stansar precis
efter kanten så man vet exakt var skäret blir, jag älskar dom dieserna!!
Och sen har jag chalkat kanterna på textramarna och kanterna på tagen med Cats eys



 Sen har jag stansat ut en massa krumelurer och blad som dekorationer
och jag har använt olika dieser från Marianne Design och Memory Box och en stans till blad
jag har också dekorerat med olika blommor från egna gömmor men
annars kan man hitta blommor här och i ringen har jag duttat ut små droppar med liquid pearls



Jag har dekorerat med stickles på blommorna och i ringen.

Hoppas ni får inspiration att göra egna :)

Det var allt från mej den här gången
//Eva

6 kommentarer:

  1. åh så fina och så passande med lite inspiration, ska försöka mig på ett flaskkort för första gången idag

    hälsningar Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul Petra att jag kunde inspirera dej till att göra ett, det är alltid bra att ha några såna på lager =)

      Kram Eva

      Radera
  2. Många härlig flask-kort. Måste testa någon gång jag med.

    SvaraRadera
  3. Tack Ina, ja gör det dom är alltid bra att ha =)

    SvaraRadera
  4. Så fina och en toppen ide att göra ett lager.

    kram Johanna.

    SvaraRadera